söndag 18 november 2007

Ett gnistrande vinterlandskap.


Söndagsmorgon med en löptur i ett gnistrande vinterlandskap. Några minusgrader och en morgonsol som sken. När jag andades blev det stora moln av rök framför mitt ansikte och kinderna blev röda av kyla. I mina öron pumpade musik som jag rytmiskt följde med mina steg. Mina ben värmdes sakta upp i de tunna löpar-tightsen och hjärtat pumpade intensivt. Körde på lite extra i uppförsbackarna. För att få känna att man lever liksom. 8 km på lite under 40 minuter blev det. Pulsen låg i snitt på 172 slag. Som mest var den uppe i 191 slag, i backen från helvete som aldrig tar slut. Men som är så otroligt härlig när stegen är lekande lätta.

Frukosten smakar aldrig så bra som när man just varit ute och sprungit. Nyduschad med fortfarande röda kinder och med lugna favoriter stämningsfullt spelandes. Tända ljus på bordet och några tidningar och med en dag som sakta vaknar till liv. Dagens frukost:

En tallrik med naturell yoghurt, osötad müsli med pumpafrön,
solroskärnor, linfrön, psylliumfrön och torkad frukt

Två grova smörgåsar med keso, kalkon och grönsaker

En stor kopp chai te med varm mjölk och kanel.

8 kommentarer:

Terese sa...

Spännande med en ny blogg. Jag kommer säkert att fortsätta läsa eftersom jag ju nyligen blivit riktigt frälst på löpning :-)

Desiré sa...

Vad härligt det låter! :) Rejäl frukost också, filtallriken såg god ut :)

Puma sa...

Fin blogg! Och snyggt skrivet! Känns nästan som om jag sprang med själv! :-)

Mjölksyra sa...

Ooooh, ny blogg, och vad inspirerande skrivet! Ska bli skitkul att fortsätta läsa. kanske jag också blir bättre löpare!


(p.s! du har möjligtvis inte en blogg till som vi brukar kika in på?? :-)

Anna (Orka mera) sa...

Kul med en ny blogg! Jag kan bara hålla med dig: löpning är underbart!

Anonym sa...

Fy vad avis jag blir. Låter som en kanonmorgon. Vad bra du skriver. :-) Springer du ofta innan frukost? Äter du något innan turen? Jag länkar till dig, så du vet. Skrik på mig om du har några invändningar.

lina sa...

Fin blogg! Undrar också om du äter ngt innan du springer på morgonen?

Mathilda sa...

Håller med föregående talare om att det är roligt med en ny blogg att bli inspirerad av!

Snygga formuleringar och en morgon tagen direkt ur en sannröm, härligt!