fredag 1 februari 2008

En vacker vintermorgon.



Nyfallen och glittrande snö var synen som mötte mig när jag drog upp rullgardinen denna morgon. Trots detta gick morgonjoggingpasset bra. På vissa ställen låg dock snön tung över marken och jag fick plumsa fram. Men när jag sedan kom ut på lite större vägar lät jag löpsteget flyta ut och tempot blev efter omständigheterna bra. Pulsen var hög, då jag sprang en ny runda med flera backar. Mycket roligare när man varierar löprundorna!

Efteråt en lång varm dusch då kroppen sakta värmdes upp. Frukost i lugn och ro. Ett slags lugn i hela kroppen som sprids. En tillfredställelse över att ha börjat dagen med rörelse och frisk luft. Man vaknar verkligen till liv.

Frukost

Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön och psylliumfrön.
Ett skivat päron och hackade valnötter på den. Två grova
smörgåsar med keso, skinka och gurka. Blåbärste till det.

4 kommentarer:

Sofy sa...

Hej! Din blogg borde jag verkligen undvika nu när mitt knä ställer till problem och tvingar mig till motvillig vila från löpning. Jag får svåra abstinensproblem av dina ord!!! Skönt med skönt pass, ha en toppenhelg tjejen!

Sus sa...

Åh så härligt! Själv skall jag ta mig ut på en frisk och rask prommis nu i eftermiddag! Har precis städat köket! =)

/Sus

Anonym sa...

Vad härligt det låter med riktig vinter, här är det mest regn!

Btw, jag tycker att du ska testa Pilates men ge det mer än en chans. Första gången kan vara lite knepig. :-)

Mjölksyra sa...

Vilken härlig start på dagen!!!