tisdag 5 februari 2008

Träningsmusik som peppar.


Att ladda ner ny och spännande musik till ipoden är alltid lika roligt. Liksom att skapa nya låtlistor för löpturerna. Som jag tidigare skrivit om har jag ett flertal olika låtlistor för olika träningspass. Löpning sweet till lugnare pass och löpning tempo till löppass med mer fart i. Musiken är viktig för mig, och kan få mig att prestera det där lilla extra i backen fråm helvetet. Då höjer jag musiken och låter kroppen flyta med i tempot.

Löpmusik som jag lyssnar på just nu:

Hot stuff (world hold on) - Craig David vs Bob Sinclair
Don't hate on me - Vincent
Hotel song - Regina Spector
I want your soul - Armand Van Helden
Sweetest girl - Wycleaf Jean feat. Akon and Lil Wayne
When you look at me - Christina Milian
Love is gone - David Guetta
Rehab - Amy Winehouse

En skön blandning av nya, gamla, fartfyllda, lugna, mysiga, peppande låtar. Precis som jag vill ha det i öronen när jag är ute och springer.

Vilka låtar får dig att ge det där lilla extra just nu?

7 kommentarer:

Puma sa...

kul med lite nytt. många av dina tips har jag aldrig hört så jag måste spana in dem. som du kanske vet är min favorit anastacia så jag ska inte tjata mer om henne men jag tycker också att rihanna funkar bra och vissa eminemlåtar. :-)

Em Löfgren sa...

"Tainted love "med pussycatdolls!!! och "hot as fire" samt "toy soldier" med Britney!!

Erika sa...

dont stop the music - rihanna, dont hate on me och miss blue - vincent, rehab och back to black - amy winehouse :)

Ebba sa...

Roligt med musiktips! =) Rihanna funkar alltid för mig! Liksom vissa låtar med Eminem. Och Kate Ryan - Voyage Voyage. Och Piece of med med Britney. :)

Anonym sa...

Svår fråga. Låten som de kör på pumpen till bröst. :-) den är grymt peppande!

Unknown sa...

Crash och This is what you wanted, båda med Mesh, är kanon när det går trögt! Men jag ska genast kolla in dina också, för mina listor är i stort behov av uppdatering :/

The Queen sa...

Vad kul med lite nya tips, jag är tokberoende av bra musik när jag springer. Mina favoriter just nu är: (särskilt den första - jag ääälskar den)
You Dont Know:50 Cent, Eminem, Cashis, LLoyd Banks
t’s Like That :Run-D.M.C.
Left Outside Alone: Anastacia
Last Night P. Diddy Keyshia Cole)
Just Loose It: Eminem
C´mon TUNG: Leila K
Come & Get Me (Feat. Tony Yayo & 50 Cent) Timbaland
Clumsy: Fergie
All The Things She Said:Tatu
http://ma-bra.blogspot.com/