lördag 9 februari 2008

Löpning och skidåkning.



Denna lördagsmorgon började med ett morgonjoggingpass på isiga vägar. Glömde broddarna i tron om att det inte skulle vara så himla isigt. Jag hade fel. Skuttade och hoppade fram mellan isfläckarna. Då gick det faktiskt helt okej att springa. Även om löprytmen stördes något när det blev blixthalka lite då och då. Trots allt var det skönt att ge sig ut och springa. 6 km i helt okej tempo blev det!

Frukost

Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön och psylliumfrön.
Päron och solroskärnor på. Två smörgåsar med keso, kalkon
och grönsaker. En halv grapefrukt och en kopp grönt te.

Smakade riktigt gott med grapefrukt! Brukar äta det till frukost på sommaren, men inte så ofta annars. Den bittra frukten passar bäst i värme tycker jag. Men hittade så fina i matvaruaffären att jag var tvungen att köpa hem några. Jag gillar det där beska blandat med surheten. Fräscht och en njutning för smaklökarna. Äter den med min praktiska grapefruktsked som klarar av det hårda fruktköttet fint.

Vad tycker ni om grapefrukt?


Nu bär det av till skidbacken. Några timmar med farten i håret när man susar nedför branta backar. Känslan när stålkanterna rör sig genom hårdpackad snö och man flyger nedför snön. Det är fantastiskt. Trevlig lördag!

4 kommentarer:

Erika sa...

Vilken god frukost du åt idag!! Jag gillar grapefrukt fast med lite socker på, så den där bitterheten kan jag nog vara utan tydligen :)

Ebba sa...

Härlig start på morgonen!! =) Jag har inte lärt mig att äta grapefrukt ännu, tyvärr.

Anonym sa...

Jag är inget grapefrukt fan. Min kompis Therese avgudar det och ville alltid ha det i fruktsallad förrut men nu blir det inte så längre. :-P

Mjölksyra sa...

Mmmh,Gott med Grapefrukt! Längesen jag åt bara!

/Bille-Mjölksyra