söndag 24 februari 2008

Löpning en vårig februarisöndag.



Nu känns det verkligen som att våren står och knackar på dörren. Snön smälter och det är många plusgrader ute. Asfalten töar fram, grusvägarna torkar och inbjuder till löpning. I eftermiddags längtade jag ut. Efter att ha jobbat hela dagen ville jag komma ut i friska luften, rensa huvudet och bara låta benen springa lekande lätt.

Jag försökte så gott det gick att undvika de slaskiga partierna och isfläckarna som inte våren fått i sitt grepp ännu. Det kändes lätt att springa, och tempot var bra. Åtta kilometer blev det och det kändes lätt att springa under hela löppasset. Höll löpsteget bra och blev pigg av allt det våriga. På något vis blir det lättare att ge sig ut och springa när våren kommer med ljuset och barmark.

Dagens frukost

En tallrik med vanilj yoghurt och osötad müsli med pumpakärnor. Två smörgåsar med keso, skivat ägg och örtsalt. En kopp grönt te.

Jag äter nästan alltid havregrynsgröt till frukost. Tycker att det är jätte gott och man står sig på det länge. Dessutom älskar jag att komma på nya fruktkombinationer att ha på. Men det är alltid roligt med variation. Då byter jag ut gröten mot yoghurt eller fil. Fast nog är en tallrik med gröt till frukost bland det godaste trots allt.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jo gröt är godast :)

Ebba sa...

Ja, gröt är bäst!! =)

Anna (Orka mera) sa...

Håller med föregående talare - gröt är godast! Dessutom håller mig mätt längst när jag äter gröt! MUMS!

Anonym sa...

Jag gillar också frukostvariation, helst äter jag en riktigt härlig buffé! ;-)