torsdag 29 november 2007

Nyfallen snö en novemberkväll.


Joggingpass i nyfallen snö som fallit under hela dagen. Några minusgrader och snö som fortfarande föll lätt när jag gav mig ut. Rätt tungt att springa i lössnö, stegen blir lätt ostabila och man halkar omkring lite hur som helst där snötäcket är djupt. Ute på de lite större vägarna gick det lättare i alla fall. Hastigheten blev av förklariga skäl en aning segare än vanligt, men det var rätt mysigt att springa när det snöade trots allt.

Sedan in i värmen. Lång dusch och på med myskläder. Tända ljus och koka te. Lite tidningar och kvällsfika. Slå sig ner och bara njuta. Känna den där tröttheten i hela kroppen.

Kvällsfika

Fruktsallad på apelsin, kiwi, banan och äpple
Rågkusar med avocado, keso och paprika
En skål med blåbärsyoghurt
Rött te med kanelsmak.

Imorgon bitti planerar jag att ge mig ut på ett joggingpass igen. Förhoppningsvis är väglaget bättre då och jag kan åter köra järnet!

6 kommentarer:

lina sa...

Får så mycket inspiration när du skriver dina inlägg, att jag vill ut och springa direkt:)

Mjölksyra sa...

Håller med Linas kommentar!! Du inspirerar jättemycket!

/Bille

Anna (Orka mera) sa...

ÅÅÅ vilket kvällsfika! Blev jättesugen trots att jag precis ätit...

Anonym sa...

Det som följer efter, med en härlig dusch och allt mys är ju guld värt. Den tanken under ett pass och man blir extra taggad! :-)

Erika sa...

Vad mysigt det lät!!
Advent är verkligen en "ljus" tid mitt i mörkret!

Löpning & Livet sa...

Det är synd att det är så jobbigt och svårt att springa i snö, det är ju så mysigt! Jag hoppas att det går bra att jag länkar till din blogg på min blogg? =)