torsdag 17 januari 2008

Isiga vägar och längtan.


Dåligt uppdaterat på sistone, men det ska bli bättring på den fronten från och med nu. Vinterregn och starka vindar gjorde tisdagens eftermiddagsjoggingpass en smula tråkigt. Men med hög musik i öronen kämpade jag på. Löparbroddarna på, och tur det. Utomhus var det ren isbana och att falla handlöst ner på marken i en nerförsbacke är något jag gärna undviker.

Huvudet var koffeinrusigt efter för mycket kaffe, men det gjorde mig pigg. Satt på bussen på väg hem och kände den där välbekanta och sköna längtan efter löpningsrus i hela kroppen. Ville snabbt dra på mig craft-tightsen, linne och löparjacka. Ge mig ut på de isiga vägarna och bara springa och springa. Så det gjorde jag så fort jag kom hem. 6 km på en halvtimme kändes som ett skönt tempo som jag hade kunnat fortsatt ännu längre.

Ikväll blir det styrketräning!

1 kommentar:

Mjölksyra sa...

Bra sprunget!! Jag har lagt av helt med att springa ute! Men känner sug efter det!

/Bille