torsdag 10 januari 2008

Mål för träningsåret 2008



Ett nytt år med nya träningsmöjligheter. Jag gillar känslan av att få börja på något nytt. Stå i startblocken, redo att möta allt det nya. Lägga upp nya planer och mål för det kommande året. Utvärdera året som varit. För mycket eller för lite styrketräning? Har antalet träningspass varit lagom? Mer konditionsträning med fartlek? Hur kan jag fortsätta utveckla mig själv?

Frågorna är många, men svaren få. Man får helt enkelt fortsätta att försöka komma på vad som passar en själv. Med sina egna behov, kropp och möjligheter. Träning är ett svindlande äventyr!

Några mål för träningsåret 2008

- Fortsätta att utvecklas som löpare
- Delta i fler friidrottstävlingar
- Sänka personliga rekordet på 1500m med minst 5 sek
- Sänka personliga rekordet på 3000m med minst 10 sek
- Försöka att ställa upp i fler långlopp
- Lägga in mer styrketräning
- Variera träningen mera

Har ni några speciella träningsmål för 2008?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med nystart! Jag ska inte göra så mycket annorlunda mer än att ta mig tillbka atill mina träningsrutiner som jag hade innan jullovet, sen ska jag försöka prova en del nytt i träningsvärlden samt åka skidor när åren anländer.

Mjölksyra sa...

jag hade tänkt köra på som innan med träningen! Har funkat kanon!!
En sak vill jag förstås förbättra under 2008, och det är löpningen! Vill kunna springa längre!

/Bille

Sofy sa...

Hej! Mitt stora mål är att hitta tillbaka till mitt gamla jag. Få tillbaka en sund och lättförflyttad kropp och leva med träning och kost i sund balans. Jag vill träna och äta rätt "av bara farten" och slipa tänka på vad jag stoppar i mig men ändå vara nöjd med min kropp! Träningsmässigt är det marathon och sluttiden under 4 h som under våren kommer få mest fokus. Kul att se att du uppdaterat igen förresten, jag hade börjat fundera på var du tagit vägen!!