onsdag 23 januari 2008

Pyramidträning och fart i benen.



Gårdagens träningspass inomhus var smått euforiskt. Känslan av att springa på löparbanor var härlig. Efter att mestadels ha fokuserat på distanspass och fartlek ett tag är det dags att ta tag i farten i benen. Inledde passet med diverse löpstyrkeövningar, löpning över pinnar och snabba ruscher. Sefan stod pyramidträning på schemat.

1x400m, 2x300m, 3x200m och 5x150m med 3 minuters vila. I cirka 85% maxfart. Det tog rätt bra kan jag lova. Men det kändes underbart att känna farten i kroppen. Stegen var lekande lätta och jag njöt av att få löpa ut runt kurvorna på den 200m långa inomhusbanan. Mot slutet kändes benen utmattade och kroppen var helt slut. Det är då man måste lära sig att bita ihop och inte förlora löppositionen. Tränaren sa att mina löpsteg såg starka ut och jag orkade behålla överkoppen uppe även de sista loppen. Kändes skönt att höra, då måste ju grundträningen hittills gått rätt bra!

Kvällsmål


Naturell yoghurt med valnötter och torkade aprikoser
Två grova smörgåsar med keso, skinka och grönsaker
Fruktsallad på banan, äpple och apelsin
Chaite med skummad mjölk

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det låter som ett härligt träningspass! Det skulle vara kul att få möjligt att springa på inomhusbana någon gång..

Anna (Orka mera) sa...

wow vilket pass. Hade jag också velat testa!

Jossan sa...

Åhh, låter som om de vore jag som gjort kvällsfikat=) My kind of taste=)

Ha en skön fredag tjejen

Ebba sa...

Mumsigt kvällsfika!! =)

Anonym sa...

Vilket härligt träningspass! :-)

Mjölksyra sa...

Härligt tränat!!!
Och vilket mumsigt kvällsmål!!!

/Bille-Mjölksyra