fredag 25 januari 2008

En aning träningsvärk.


Har träningsvärk i benen. Det stramar väldigt i dem när jag går. Hoppstyrka med mångsteg, grodhopp, upphopp samt en mängd till övningar efter löppasset i tisdags är anledningen till värken i benen. Lägg därtill ett styrkepass igår kväll som gav kroppen en riktig genomkörare.

För att lindra värken och stelheten en aning gav jag mig ut på ett kvällsjoggingpass tidigare ikväll. Började i lugnt tempo för att sedan öka farten en aning. Kändes genast bättre i benen, och jag försökte hålla ett bra löpsteg.

Äntligen fredag! Känner mig fylld av energi och tänker passa på att träna en del i helgen. Ett av målen för detta år är att lägga in mer styrka i träningen. Hittills går det rätt bra!

Helgens planerade träning

Lördag: Morgonstyrkepass i gymmet
Söndag: Ett längre distanspass, 8-10 km

Hur gör ni för att lindra träningsvärk?
Tränar ni ändå eller blir det vila?

4 kommentarer:

Sus sa...

Härligt med träningsvärk! Det är liksom en skön ond känsla! Hehehe... Ja det där brödet är kanon gott!

/Sus

Mjölksyra sa...

Om träningsvärken är så där grym så att man knappt kan röra sig utan att skrika av smärta så vilar jag! Ett bad brukar vara himla skönt.
Är den mer "vanlig" träningsvärken brukar jag träna ändå! Jag tycker att det brukar bli bättre eller försvinna helt isåfall!

Hoppas du får en rolig träningshelg!!

/BiLLe-Mjölksyra

Ebba sa...

Oh, jag gillar träningsvärk! :) Jag brukar gå en promenad, och om den inte är alltför smärtsam så tränar jag ändå, haha.

Jossan sa...

Det är olika, oftas kör jag på..värmer upp ordentligt, stretchar, vilar om det är på tok för mycket värk. Ser till att äta på lite extra. Lyssnar på lill kroppen helt enkelt=)